Önskningar

Imorse såg jag på Höjdarna med Liv. En stjärna hade fallit från himlen och några av dem skyndande dit för de hade aldrig sett en stjärna. Där stod en lurvig liten figur med resväska. De tog med honom hem och bjöd på marängsviss alltmedan de önskade sig saker av honom. Fler och fler av höjdarna infann sig. Några önskade sig stora ting. Andra kunde inte önska sig något för de hade redan allt de kund vilja ha. Han lyssnade, stjärnan, och svarade Jaha! Han lyssnade på önskningarna och nickade. Tillslut kom en tvättbjörn instigande...

- Nejmen, tjenare Bosse!
- Är du ingen stjärna? Frågar de alla, anklagande.
- Det var ni som trodde att jag var en stjärna.Och det var så trevligt här. Förlåt.
- Får vi inte det vi önskade oss nu?
- Du ska nog gå nu!
- Det har ni rätt i. Jag är ledsen att jag inte kan ge er allt ni önskar er!
Slutligen kom de på att han kunde få stanna, att man inte alltid behöver få det man önskar sig. Tack och lov!

Dagens lärdom:
Ingen annan har anvaret för att uppfylla dina önskningar än du.
Att ge andra bekräftelse och lyssna till deras hjärtas önskningar, är nog så gott.

Se gärna klippet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, nog var det en polis alltid. Måste skratta så här i efterhand. Många tokiga saker har hänt på resorna dit. 13 st. Men numera har min flicka flyttat från barnhemmet. Hon är ju 20 år. Den andra gifte sig fick barn i Sverige. Ha en skön fredagkväll.

2009-02-26 @ 15:33:30
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: soffie

å det var verkligen kloka och tänkvärda ord,

önskar dej en fin torsdagskväll

2009-02-26 @ 17:13:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ejmis

Kul att du tittade in till mig =)

2009-02-26 @ 19:04:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Garv som fan, har haft fredag heeela dan. Så typiskt mig. Men,men.. JAG ÄR INTE GALEN ELLER NÅT. möjligen lite vimsig.

2009-02-26 @ 22:17:56
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0