Kontroll

Flera män till bloggande damer fann fjärrkontrollen några inlägg tidigare underhållande. Varför då inte ta och driva med stereotyperna och könsrollerna lite ordentligt...i jämlikhetens namn..... Som jag ser det är kön trots allt inget annat än en social konstruktion. Det finns kulturer med tre eller fler könsindelningar. Här har jag modifierat kontrollen så den är lite mer användarvänlig för kvinnor som tycker om män....

För att ytterligare spetsa till det och vara riktigt otäckt sexistisk (vilket jag inte är ofta och hellst inte alls), så beskriver jag härmed de fördomar som fjärrkontrollen baserar sig på:

Jo, storleken spelar roll. Det är bara män som intalar sig att det inte är så.
Jo, kvinnor älskar också sex och vill att snorren ska stå i givakt närhellst lusten faller på.
Kvinnor vill bli uppvaktade, upplyfta, beundrade och överraskade.
Kvinnor vill ha uppmärksamhet, genuina möten och samtal.
Kvinnor vill ha en man som ser, bekräftar, lyssnar på och pratar.
Kvinnor vill ha en jämställd man som städar och fejar. (hellst sköter allt helt själv)

Kommentarer
Postat av: marie

det är mycket som vi kvinnor vill, hehe....



fina bilder du visar från fotosafarin.

2009-02-01 @ 19:30:03
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Nike

Hah! Den gjorde jag också om för några år sedan! (bilden alltså). Jag var jätteseriös så det syntes inte att nån hade gjort något med den (jag kopierade bokstäverna).

2009-02-01 @ 22:47:26
URL: http://culturalstuff.blogg.se/
Postat av: sexbarnsmamman

Så roligt för dig!

Det var ju bra att du fick uppleva att du gjorde en seriös insats.



Själv gjorde jag den mest på skoj- jag tycker det är avskyvärt med den människosyn den förmedlar och skulle aldrig kunna fördjupa mig så...men det kan ju vara olika.

2009-02-02 @ 09:28:52
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0