Frihet

Jag tror på frihet. Människor som är fria är lyckliga. Hur känslan av frihet bäst odlas, vet bara var och en. Det kan vara att ha tillräckligt med pengar, tydliga ramar, ha ett liv som präglas av föränderlighet..You name it! Hur som hellst. Tror jag det är en viktig uppgift för människan. Att befria sig. Att inte snärja eller knyta fast andra. Live and let live. Att själv ta ansvar för sina känslor och sitt liv. Stå upp för sina behov och rättigheter. Att inte lasta andra för egna tillkortakommanden eller tro att andra är redskap för att den egna lyckan ska få breda ut sig.  Var och en har nog av sitt liv. Är man fri och kärleksfull så kan man dessutom få leva tillsammans med andra, eller följa dem en bit på livets väg.

Då jag vet att jag gjorde allt jag kan
Ger jag mig rätten att ge upp

Just nu, finns det sådant jag måste ge upp, för att kunna lösa mig från sådant som binder mig, för att vara lycklig och glad. Det är inte lätt men det går. Jag vet vem jag är och vad jag behöver. Det räcker, för tillfället.

Såg på Doktor Phil igår
. Männen tyckte sina egna principer var bra. Deras fruar kände sig klämda och inte uppskattade. Deras värderingar och sätt att se på familjen, hade inte fått något genomslag. Frågor Doktor Phil ställde var: Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig? OK, det fungerar för DIG, men fungerar det för din fru? Hur högt upp på din lista står hennes välbefinnande? Inte särskilt högt upp, visade det sig...Undrar hur det gick för dem.

Lyrics to Dom Band Som Binder Mig :
Dom band som binder mig här
Ska jag långsamt lösa upp
Då jag vet att jag gjorde allt jag kan
Ger jag mig rätten att ge upp

Det blir aldrig bättre
Vi kommer aldrig närmre
Vi är aldrig starkare
Än vår svagaste punkt
Kedjan är svag
Då länkarna felar
Och bojan runt foten väger tungt
Jag vill aldrig va något tungt för dig
Som hindrar dig från att resa dig upp
Dom band som binder mig här
Ska jag långsamt lösa upp

Jag vill inte snärja dig, binda dig
Även om du säjer att jag får
Nej jag vill bara kyssa dig på munnen
Och säja tack för allt innan jag går

Dom band som binder mig här
Ska jag långsamt lösa upp
Då jag vet att jag gjorde allt jag kan
Ger jag mig rätten att ge upp
Det blir aldrig bättre Jag vill alltid närmre
Längtans trådar snärjer oss som vill mer
Bunden till händer fötterna bundna
Tyngda faller vi ner

Och jag vill aldrig va nåt tungt för dig
Som hindrar dig från att resa dig upp
Dom band som binder mig här
Ska jag långsamt lösa upp

Jag kan inte stanna du måste förstå
Kyssar och tack men nu måste jag gå
För jag vill inte vara din fångvaktarinna
Kyssar och tack,
det är hög tid för mig att försvinna
För dom band som band mig här,
har jag långsamt löst upp

Kommentarer
Postat av: Flisan

japp, musik från Deezer har jag på min blogg.... Bl.a.Samma låt som du har texten till ovan ;-)

Och lite snö också... Snön hittar du här:

http://www.bloggerbuster.com/2008/12/simple-snow-effect-widget-for-blogger.html



För både musiken och snön klickar du på lägg till gadges och så väljer du html/java script

Där klistrar du in koden som du hittade på sidan ovan...

Bus enkelt!



När det gäller musiken så klicka på min musikspelare så kommer du till deezer och där skapar du bara ett konto och sen en spellista.

Sen är det bara att göra på samma sätt som ovan...Lägg till gadget. Välj html/javascript och så klistrar du in koden.



Klart!!!!



Lycka till!



Kram





Flisan

2009-02-10 @ 16:11:35
URL: http://lillaflisans.blogspot.com
Postat av: Fia

Snörvel, snörvel...jag satt här och läste den fantastiska texten samtidigt som musiken strömmade, och det var fiiiint! Jag blev riktigt tagen.

2009-02-10 @ 19:58:58
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: E

Japp, Ringvägen 79 bor han på, han brukar dra sin barnvagn upp och ned här ;-D Jag vet aldrig vad jag ska titta dock...



Ja damen i butiken generaliserade, jag menar jag ser ju ut som vem som helst en grå tisdag och hur man kan se att någon passar är en gåta. Men money talks ;-D



Ja, smaka på saker har jag hört är oerhört bra och givande, man lär sig snabbt om inte annat...Är hon din minsta?



Då är ju foton en helt annat syfte, istället för att flasha för flashandet skull så vill man visa familjen vad man gör. Men vet vet,jag kanske ändra mig i sinom tid ;-D

2009-02-10 @ 20:17:59
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för din oerhört kloka kommentar och TACK för detta inlägg!! Känns som du läst & skrivit ned MINA tankar....försöker verkligen att leva efter vad jag tror på och att ta ansvar etc precis som du skriver. Vet du för mig har DET blivit frihet! För mig är frihet att känna sinnesro.....Jag återkommer till dig!!! Skall ta mig lite tid med min älskling nu.....Tusen tack för att du delar med dig!! Kram

2009-02-10 @ 21:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0