Exceptionellt elementärt - eller?

Idag har jag vart lite klen, så jag kommer bara med dagens spaning...




ETT
Idag laddade jag på bra, klev upp, hjälpte pojkarna iväg till skolan och arbetade tills min lilla sömntuta vaknade, 9.30. Bytte ett par jeans som tre av familjens modiga införskaffat  - de räckte bara ner till knäna...Därefter åkte jag till en god vän på lunch. Hade ont i magen redan på morgonen, det blev bättre efter en Omeoprazol, men sedan sämre igen. Väl hemma lade jag mig för ankar och höll tummarna. Det tycks bara vara stress...för när jag rört på mig blir det värre och när jag softat känns det bättre. Ska ta det lugnt med kaffe någa dagar. Samt högaktningsfullt och för överlevnads skull skita i idiotier och svårigheter som andra odlar och försöker skyffla över på mig. Det är exceptionellt elementärt att ta hand om sin kropp och själ. Särskilt om någon annan vill någon av de tu illa.
(bilden från Studio blodröd, Magnus Palmgren)

TVÅ
Jag ringde helpdesk. Jag har varit helt blockerad från mitt fjärrskrivbord. Kontot är spärrat. Nåja, inget att yvas vöer. Hela myndighetens alla datasystem ska läggas om. Så det är inte ett dugg konstigt att det blir lite knas. Det har varit knas mer eller mindre en månad nu. Men nu till saken, det är exceptionellt elementärt att killen på helpdesk tar över fjärrskrivbordet. Han sitter 12 mil bort och jag godkänner att han tar över. Muspekaren börjar flytta sig hit och dit och han berättar vad han gör och checkar av saker. Fan, vad coolt. Men också exceptionellt elementärt!!

TRE
Det är också exceptionellt elementärt att ha kunskap om mitt och ditt. Exempelvis så stjäl man inte en kundvagn. INTE!!! MAN STJÄL INTE!!! Så, nu var det sagt...och jag kan slappna av. Tydligen försvinner mängder av massor av kundvagnar varje år för affärerna. En kundvagn går på över 2000:-.  Mestadels av fyllbultar som har noll koll på etik och moral. Läste om en butik som köpte in 300 stycken / år!!! Men det polisanmäls sällan, eftersom det ändå är svårt att spåra boven. Men kunde man det så är det böter eller fängelse upp till 6 månader som gäller om jag förstått saken rätt. Vagnarna brukar vara stöldskyddsmärkta men det hjälper föga. De kan hittas i någon vacker kanal som i Malmö eller i någons tvättstuga där den används som tvättflyttare...

Så summeringen av dagen lyder: jag är en person som kan gå helt ned för räkning. Men också återhämta mig exceptionellt snabbt. Jag kan dessutom snöa in exceptionellt på saker och idag var det kundvagnarna. Jag har läst på om både brottsbalken, tidningsartiklar och vilket utbud som finns på marknaden. Av ren nyfikenhet och på ren inspiration. Imorgon ska jag ägna mig exceptionellt mycket åt något mycket kärt och elementärt i bloggandet, att läsa och svara på alla era kommentarer.

Over and out


Kommentarer
Postat av: Lena

Härlig summering :)



Tycker man ser kundvagnar lite här och där...galet att folk har så svårt för att veta att "den här är inte min"!



godnatt till dig!

2009-02-09 @ 22:55:32
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Peter Olofsson

Vad säger man, helt förstummad, jag njuter verkligen över dina inlägg håller faktiskt på att bli försenad pga av dem! Allt behöver disskuteras mer helt klart får göra det sedan. Om du inte tar illa upp så tror jag att du precis som jag borde Ta,t lugnt! Skriver det på dagens inlägg i min blogg, men det är svårt, livet är underbart och alldeles för kort för att göra det (ler) Var rädd om dig och de dina, ha en fin dag och vecka mvh från din "cyberkompis" Peter!

2009-02-10 @ 07:48:43
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: E

Vem vill ha en kundvagn? Suck säger jag. Ja,jag njuter för dig också, tog en Tavegyl igår och festade på Daim, det fungerade faktiskt ;-D



Sambon har många twins i släkten så vi "riskerar" ju att få det ändå och precis som du säger så är hormoner okej men jag är ändå lite tveksam över det.



Vi får se, jag är positiv i alla fall och man kan ju inte mer än att försöka.



Va rädd om dig!

2009-02-10 @ 11:03:47
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

2009-02-10 @ 11:04:10
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Och jag missade C igår, brukar alltid titta på det men jag vek tvätt istället och glömde totalt bort det...

2009-02-10 @ 11:04:47
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Tack för tvillinginfon! Nu blev jag genast lugnare ;-D Inte för att det skulle göra något men det är en skrämmande tanke i nuläget...



Tack för komplimangen, den blev jag verkligen glad över. Tur att programmet inte var bland det bästa då ;-D



Måste dock tillstå att boken är en 80-tals pärla men den ingav inga snigelspår i alla fall...

2009-02-10 @ 11:19:50
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Helena

Så mycket du har hunnit med idag.

Här ligger jag mest under tåcket och hostar.

Nej, inte ser det ut så hos mig. Men drömma kan man. Jag längtar så tills det blir vår igen.

Ha en fortsatt bra dag.

2009-02-10 @ 11:54:44
URL: http://solgudinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0