En världsnyhet!

Extra utsändning
Idag föll jag till föga och köpte ett Maxmål. Lillan somnade i bilen och jag satte mig bekvämt tillrätta framför Tv:n. Mitt halleluja-moment-of - glory hägrade. (Kirsti från förra Idoljuryn skulle ha sagt.) Nyhetskanalen skulle extrasända, stod det på en textremsa. Oj, vad kan DÅ ha hänt? Jag kollade text-tv...kronprinsessans förlovning, bla...bla...bla, nehej ingen världshändelse. Kanske kvällstidningarna är snabbare. Genom mitt huvud hann det åka textremsor av värsta sort. Sådana löpsedlar som trycks när terroristaktioner eller hemska brott begås...Nehej, inte heller Aftonbladet har skrivt om någon världsnyhet. Lite skvaller och annat...kronprinsessan....etc...

Nu startar nyhetskanalen. Vet ni vilken nyheten var?
Kronprinsessan har kanske förlovat sig och kanske ska hovet deklarera det idag! Någongång....Bilar med svarta rutor från regeringen åker fram till slottet och reportrarna står på pass. För någongång idag, ska någon berätta någonting....
Oj, oj oj....Så de står där, hoppas det är varmt i Stockholm.

Jag förstår fortfarande inte. Regeringen måste godkänna förlovningen eftersom hon blir drottning en dag. Men hej och hå...NU säger de att detta är en världsnyhet!!! Jag tvingas långsamt till insikten att det är jag som är tappad bakom en vagn. Jag förstår fortfarande inte nyhetsvärdet. Proportionerna på uppmärksamheten är inte överensstämmande med händelsens betydelse, tycker jag...men vad vet jag?

Aftonbladets direktsände utanför slottet.  Flera, flera timmar. Man hörde surr  på olika språk och fick se en reporter med kalla tår som vankade av och an, av och an....ska det hålla på såhär hela dagen????:

Äntligen: Här kan ni se hur de stackars blivande tu, får föräldrarnas välsignelse...och hur Daniel samtidigt utvärderas...inte kan man avundas situationen. De är ju trots allt en familj som vilken som hellst och ett kärlekspar som vilka som hellst. Som ska sitta där och vara korrekta. Som ska berätta hur de känner, fast såsom varande offentliga personer. Såklart har någon annan skrivit de de säger. Det känns tyvärr, som om det är en och samma röst som talar. Som om den som skriver talen hade en stressig dag och inte lyckades variera orden nog...Fastän de själva såklart berättat först vad de vill förmedla....Jag lider med dem. Men säger såklart: grattis till er, jihooo...underbart! Kärlek är underbart!

Man undrar ju...om de "tvärt" friade...regeringsbilarna som skyndade till...det känns ju trots allt spontant. Fast det måste ha varit välregisserat...Man skulle ha fått vara en mus...pip!


Kommentarer
Postat av: Alba

Ja du... Jag tycker att det är charmigt med kungahuset, historiens vingslag...

Men otidsenligt, ja, och STACKARS FLICKA! Inte konstigt att hon fick ätstörningar.

Men, det hör väl till att man vid förlovning säger: Grattis och lycka till! Eller...?

2009-02-24 @ 13:24:50
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: mikaela

man hör hela tiden om hon ska förlova sig, sära på sig... haha? de har hållt på fram och tillbaka... börjar fundera på hur dom ska ha det egentligen:P



hon borde få gifta sig med den hon vill.

2009-02-24 @ 14:30:59
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Maja

Ojojoj alltså, intressant ja kanske det.

Men världsnyhet, njaaaa

Låt människan ifta sig med vem hon vill!

Känns förlegat att regeringen måste godkänna.

2009-02-24 @ 15:18:57
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: Kattis

Hejsan!

Dom är ju lite söta iaf. Fast det tycker ju jag om alla par, hihi.

Snacka om romantiker :D

Ha en skön kväll!

Åh, nu såg hjag hela klippet, snuttisarna.

Kram

2009-02-24 @ 17:07:25
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: E

Det roligaste är att kungen ser sådär nöjd ut på alla foton ;-D Tja, jättekul men detta bröllop kommer att ältas till dödagar, stötas och blötas och malas ned till atomer.

2009-02-24 @ 17:13:54
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: marie

ja, vi får se vad det blir av detta.



jag är glad att inte ha blivit född in i kungafamiljen =)

där man får akta sej, hur man för sej, vägar som kan ha ögon och öron =)

2009-02-24 @ 18:31:17
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0