Diagnos - snäll flicka

Är det fler än jag som är diplomatiska, tillmötesgående och förstående. Angelägenheten om att andra ska ha det bra och insikten om hur knepigt det är att vara människa hindrar mig från att vara jag. Jag tror inte längre man kan prata för att göra sig förstådd. Man blir ändå tolkad, missförstådd och missuppfattad. Istället ska man bara välja, bestämma sig för hur livet ska vara. Jag fick skäll idag, min käraste vän är arg på mig. För att jag är nedstämd ofta. Hon känner inte igen mig för jag är vanligtvis positiv, glad och handlingskraftig. Jag känner inte igen mig heller. Jag tycker ju om migsjälv! Det får vara slut på att "tänka rätt" nu. Istället ska jag leva. Passar jag då inte in, så tänker jag inte krypa in i garderoben längre. Jag tar konsekvenserna. Livet är kort. Det kan inte vara meningen att det ska vara som en höst som aldrig tar slut. Jag har väntat och väntat. Nu har jag väntat klart.

Såhär ska jag göra
Skriva en önskelista
Skriva ner alla ord som börjar med livs-
Uttrycka mina ärliga känslor uta att vara diplomatisk. (diplomati är en tankekonstruktion)
Skriva ner vad jag väntar på och fundera över om det är realistiskt att vänta.

Jag känner- alltså finns jag.
Jag måste leva.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja gudars vad jag längtar efter att sitta sena kvällar och tidigar morgonar där ute och bara njuta.

Det är livsnjutning för mig :-) lungt och skönt.

2009-02-26 @ 11:30:53
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Sara - lev livet levande

Just så är det ju! Du klädde mina tankar i ord.

"God dwells within you, as you".

Så är det ju. Vi är gudomliga just som vi är.



Tack. Tack för insikten.

<3

2011-07-08 @ 09:27:45
URL: http://swedhiggins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0