Installation eller skräp

Jag passerade trapphuset i stans nya fina parkeringsgarage. Det jag såg där på golvet var skräp- eller en installation. Spontanplacerad- om man så säger. Den var helt underbart färgmatchande i svart och illgrönt och eftersom parkeringshuset fortfarande är rent och snyggt så såg det liksom inte riktigt UT som skräp.
JAg tror den hette:

Resan från barn till vuxen. alternativt: Från gummi till gummi....Den bestod av: en rulle tuggummi- en burk ihopknövlad energidryck och ett paket uppsprättade kondomer..Genast sattes kugghjulen igång:

HUR har detta gått till? Har någon först tuggat tuggummi och bjudit, liksom bekantat sig, sedan stärkt sig med en energidryck för att orka med den ansträngande parningsdansen...eller är det några ungar som lekt här och liksom med skräckblandad förtjusning undersökt hur kondompaketet ser ut? Eller någon på väg hem till sin tjej/kille med förhoppning om att få komma riktigt nära för alldra första gången...Åldern på den som gjort installationen? Allt från 12-30 antar jag...herregud....

Vad tror ni själva... Några alternativa namn på konstverket?

Kommentarer
Postat av: Alba

Drömmar i grönt...?



2009-12-17 @ 12:35:42
URL: http://absolutalba.blogg.se/albasjul

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0