Snyggare eller intressantare?

Vad väljer du: att vara snygg eller intressant. Ibland tycker jag att jag ser hyfsat ok ut, andra gånger tycker jag att jag är lite intressant...Men så läste jag en nyhet som var till för att uppmuntra alla oss kvinnor som endast upplever lycka om andra ser oss sådana och som blir intressanta förs efter att ha upplevts som snygga...Det måste vara ett förgivettagande hos de som tänkt och skrivit:

Från Aftonbladet.:
Det är företaget Dove och Riksföreningen Anorexi och bulimi- kontakt som gjort en ny undersökning om kvinnors självförtroende. Enligt den har nästan hälften av alla kvinnor mellan 18 och 39 år någon gång valt att inte följa med till stranden, på spa eller till badhus på grund av missnöje med sitt utseende.

Anledningen till detta missnöje torde vara spegeln. De är ju i den vi tittar när vi bedömer oss själva. Men enligt den amerikanska läkaren Debra Luftman så ljuger spegeln. Hon menar att vi i snitt är 20 procent snyggare än vad vår spegelbild visar. Hennes utsaga bygger på egna jämförelser mellan vad kvinnor själva tycker om sitt utseende jämfört med omgivningens åsikt.

Alltså:
Följa med på spa, badhus eller till stranden? Vem frågar mig? Är jag ointressant? Jag vill kanske hellst gå själv? Är man antisocial då? Borde jag ha tänkt på att andra kan fara illa av att se min kropp- eller att de tittar på den alls och tänker något om den- och borde jag isåfall omvärdera mig efter dessa blickar och omdömen.

Anledningen till detta missnöje...
# Torde vara det mellanmänskliga klimatet-  som är hotat...
# Spegeln och kvinnors perceptionen eller överensstämmelse i bedömningen med de flesta- är icke anledningen!

Jag har en jävligt snygg och intressant hjärna. Iallafall känns det så när jag tittar och känner efter...
Från ett UFO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0