Mammas flicka...

Hon kan väl prova att äta själv då - så får vi se hur det går....Säger en trött mamma som tror att den lilla flickan som precis börjat med välling helt plötsligt längtar sig tillbaka till spädbarnstiden och tänker finna för gott att bara äta på mammas bröst. Kanske kände lillan på sig igår- att jag tänkte skamfyllt och i all hemlighet: Jag tror jag tvärslutar att amma henne snart...Hon vill alltså gärna fortsätta och jag också egentligen. Så länge jag orkar. För hon tramsar med mig på nätterna- det är helt nytt...och inte så roligt.

Och se: Intresset för maten ökade när hon fick vara stora damen. Inte för att något hamnade i magen men...och vad skulle man nu göra med dendär skeden nu igen??? Hon kan nämligen själv tösabiten. Med besked! Precis som mamma...
Se och njut!


Kommentarer
Postat av: L

Det är ju helt fantastiskt att hon fått bröstmjölk i sju månader!

Öka på välling och grötdosen! P han fick 3 dl välling på kvällen, proppfull flaska!

Och återta dina bröst. Jag är ingen expert men jag tror att hon nu fått det gottaste av bröstmjälken och att det nu mest är mysfaktor. Eller? Tanka välling och gröt, överlåt några nattpass till fadern och känn hur det är att sova en hel natt. Och när hon går på välling kan vi få låna henne någon natt kanske???

2008-10-21 @ 08:55:20
Postat av: Anette

Gulp...är du säker på att hon är sju månader...det låter så stort....fast det stämmer nog- när jag tänker efter. Snart får man väl börja borsta tänderna oxå! Fast- hon äter bröstmjölk med god aptit- jag tycks vara genetiskt formad som vilken präktig mjölkko som hellst... :-)

2008-10-21 @ 18:21:29
Postat av: Magnus

Nog kan fadern ta nattpass långt innan grötätningen har kommit igång,tro mig...

2008-10-27 @ 20:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0