Advertising space

Jag har ett hemligt rum, där jag försökt samla kloka och fina vänner och kärlekar. Där de ska få ett friutrymme att uttrycka sig, mötas, eller bara hänga. Ett utrymme- ett tomrum som vi själva fyller. Som blir en hel rymd. Som kanske kanske erbjuder något av de nära och sanna samtal och tankar som inte får plats i vardagen.
Över det är jag stolt.

Jag känner så igen mig i Robbie Williams låt, Advertising space. Särskilt vissa rader. Sedan reflekterar jag: frågan är kanske inte vad hjärtat bär på, när det stannar upp- utan när sker det- när stannar hjärtat upp? När hör man inte längre dess viskningar. Eller stannar hjärtat när man stoppar i öronproppar för att det man hör helt enkelt inte passar in i verkligheten.

Känner mig stundom överkörd och nedkörd. Som Winnerbäck säger Du går nedtryckt i ett par alldeles för grova skor. Men hänger på. Håller mig fast. Håller mig upp. Har kommit fram till vissa slutsatser. Som jag så ofta gör, och nu ska jag försöka leva därefter. Jag gör en ansats att försöka förhålla mig aningen pragmatiskt till livet. För tillfället. Energi måste in och rädsla ut. Ett doktorsbesök blir första anhalten. En andra sak är att vara mer föräldraledig. En tredje att fortsätta ge uttryck för mina behov. En fjärde att själv ta ansvar för att jag får egen tid. (Förutsättnignarna för detta verkar falla på plats, helt i rätt tid. Eftersom jag detta dygn inte får amma Liv efter att ha druckit kortison. Hon äter tack och lov välling.) Därefter eller kanske båd först och sist, som Alfa och omega: Omsorg om kropp och själ. Att bara andas och i sinom tid skapa ett fysiskt utrymme för meditation och eftertanke- ett krypin för mig eller Eric. För ensamhet och centrering. En vrå. I källaren. Att ge min kropp mer motion, solljus och månsken.

http://www.youtube.com/watch?v=Wl3CGQP1gFQ

Lyrics to Advertising Space :
There's no earthly way of knowing
What was in your heart
When it stopped going
The whole world shook
A storm was blowing through you

Waiting for God to stop this
And up to your neck in darkness
Everyone around you was corrupted
Saying somethin'

There's no dignity in death
To sell the world your last breath
They're still fighting over
Everything you left over

I saw you standing at the gates
When Marlon Brando passed away
You had that look upon your face
Advertising space

And
No one learned from your mistakes
We let our profit s go to waste
All that's left in any case
Is Advertising space

Through your eyes
The world was burning
Please be gentle
I'm still learning
You seemed to say
As you kept turning up

They poisoned you with compromise
At what point did you realise
Everybody loves your life
But you ahahh

Special agent for the man
Through watergate and vietnam
No one really gave a damn
Did you think the CIA did

I saw you standing at the gates
When Marlon Brando passed away
You had that look upon your face
Advertising space

And
No one learned from your mistake
We let our profits go to waste
All that's left in any case
Is Advertising space ooooohh

I saw you standing at the gates
When Marlon Brando passed away
You had that look upon your face
Advertising space

No one learned from your mistakes
We let our profits go to waste
All that's left in any case
Is Advertising space

I've seen your daughter
Man shes cute
I was scared but I wanted to
Boy she looks a lot like you

They're still fighting over
Everything you left over

I saw you standing at the gates
When Marlon Brando passed away
You had that look upon your face
Advertising space

And
No one learned from your mistakes
We let our profit s go to waste
All that's left in any case
Is Advertising space

Through your eyes
The world was burning
Please be gentle
I'm still learning
You seemed to say
As you kept turning up

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0