Vårfloden är här!

image109Jag tog lillan med och promenerade ner till min barndoms älv. För att kolla in vattenflödet. Det ska göras varje vår. Jag älskar doften av Moälven, en sommarkväll. Dimman som sveper in allt på natten. Där har jag lekt, badat, fiskat, eldat, tältat, vuxit upp, firat,
mött kärleken, tagit farväl...

I år var det ovanligt mycket vatten. Det är en tidsfråga innan Galastan - som är en halvö, blir en ö.

Min pappas flotte såg ut som den skulle segla iväg på egen hand... Vid Domsjöfabriken har man för första gången blivit tvugna att öppna några extra dammluckor. För att älven inte helt ska stiga folk upp till huvudet. Det stod i lokaltidningen, och det som står där, det är alldeles sant. Absoluta sanningar liksom...


image110image111




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0