Koppel...

Det har man hundar i...
Barn, har man däremot inte i koppel. Inte, inte, inte...INTE!! Det ger mig lika mycket gåshud som när någon säger "titta en snigel" om en SNÄCKA. De kan väl åtminstone kalla otyget / fanstyget / och alla möjliga o...ord för sele....

Produktinfo. från företagets hemsida:
"Föräldern håller i kramdjurets svans vilket innebär att barnet är i trygga händer."
Så...de som har svans och blir fasthållna i den - tycker de att det känns tryggt?! Eller tycker föräldern det känns tryggt, att "hålla barnet i svansen". Hur ska man kunna känna sig fri, trygg och stark om ngn håller en i svansen...
 
Som om det skulle vara bättre bara för att "kopplet" är förklätt till mjukisdjur. Om en riktig enhörning fanns och såg detta- skulle den omedelbart stånga upphovsmannen i baken...
Hurrv. Skämsmattan- släng dig i väggen!!

Artikel / reklam i Aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: L

Minns med fasa ett besök på Wasamuseet. Massor med folk och P ville springa fort runt och mycket.

Han ville inte hålla handen han ville inte alls.

Svetten lackade och det var vidrigt.

Lånade till slut en sele. Ingen av oss hade behållning av det museibesöket. Idag kanske jag hade lyckats bättre, gjort annorlunda men just då...

2008-05-23 @ 07:17:40
Postat av: Anette

:-))

Jodu, starka, fria och vilda barn kan onekligen vara en prövning. Men de är vackra också. Tygghet för föräldern är viktigt. Då är det för förälderns skull selen åker på. Bra att man själv vet varför den används...



Snäppet värre än selen:

Jag önskade vid några tillfällen mig spännband, då hade jag kunnat spänna fast H i sängen när han slet alla sängkläder ur den och skrek - Jag vill inte sova och svettiga var vi alla. Det tog en hel timme innan han somnade av utmattning. Utan spännband. Ändå var vi inte nöjda med oss själva som föräldrar - vi gjorde dock så gott vi kunde. Jag har fortfarande ingen aning om hur man borde/ skulle / kunde ha gjort annars. Jag är nöjd med min otillräcklighet. H har tillräckligt bra föräldrar. Målet var att klara det utan spännband :-) Som jag givetvis inte skulle ha använt. Men som fantasi sett....



2008-05-23 @ 09:59:44
URL: http://sexbarnsamman.blogg.se/
Postat av: Nike

http://explosm.net/comics/1315/



Vi vet alla vad de är kapabla att göra...

2008-07-03 @ 20:08:01
URL: http://felucca.blogg.se/culturalstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0