Stillhet

Stillheten som infinner sig ibland
Rymdens oändlighet och rummets dimension flyter samman
Varandet utvidgas till eoner av tider
Alla närvarande i nuet, ögonblicket
Verkligheten visar sitt rätta jag:
En illusion av frihet som begränsar själens dans

En illusion, verkligheten
Själens frihet finns alltid.
I alla känslor, handlingar och tankar
Inget finns att sträva mot
Varandet bara finns där, som en ljudmatta
Ett surrande, ingens och allas
Att vara i, att dövas av, att drunkna i och att skärma av.

I varandet är vi enade och ensamma på samma gång
Fullständigt fria men också identitetslösa
Infållande i strömmen, en ton i ljudmattans mönster

Därför återvänder jag, gång på gång
Längtan, trånad, kärlek, högmod, smärta, njutning
Till verkligheten, såsom vi känner den.

Att få dricka, djupt och helt den klara, sanna luften
Men också för att uppleva
hur den tunga luften stundom kväver mig, rinner in i mig, utan lov.
Att vara helt dödlig, och med det fullt levande
Det är livet

Livet är vackert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0