Råttan i...pizzan?

He, he...
En mamma ser när det är bus på gång... Jag var nära att avslöja hela buset. Trodde nämligen det rörde sig om skåpråttor på två ben som funnit varsin godis eller så..

"Mamma, vi går upp på rummet och leker" med ett brett leende och händerna i fickan... Hmmm- det är något som inte stämmer här, men vad....??? Så jag försökte få de stackars småbusarna att erkänna. Tursamt har jag en ärlig och listig son- Lukas fick mig att förstå att de inte gjort något otillbörligt och att jag borde leka med. OK! Jag är en trög morsa, men jag fattade till sist.

Tissel tassel upp på rummet bar det iväg. Ner kom de strax- mamma, vi har en råtta på rummet!
OJ! En råtta. Jag följde med och tittade, mycket riktigt en råtta med råtthål och allt....vi måste nog mata den, det fick bli hårdbröd. Hampus på eftermiddagen, fortfarande nöjd med den rik´tigt levande råttan. Hemma hos mormor och morfar tog buset en ny vändning- för vi lovade lägga ut bilder på råttan på bloggen- så de får se att en råtta gnagt hål i hampus och lukas vägg...

image57image58

Kommentarer
Postat av: L

Bilder på barnen, på Eric, på allt möjligt vackert... Men jag vill se en bild på magen! När jag nu inte träffar er "live". Har du sett något fotavtryck än?

2008-02-08 @ 15:50:01
Postat av: Lena

Tusen, tusen tack för idag!!!
Det var så skönt att ha dig där och jag tror att du bidrog till att det blev ett bättre möte.

2008-02-27 @ 14:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0