Kriget är snart över

Jag har erövrat mitt mål, inom kort. Att bli klar med en uppsats jag kan känna mig stolt över. Just nu är jag särskilt stolt över inledningen i min diskussion och sammanfattning.

En utmaning i detta arbete har varit människans upplevelse av mening och hur det påverkar minnet. En känsla av meningsfullhet eller avsaknaden därav kan sägas vara det studien indirekt söker efter. På samma gång är det så att det som upplevs som meningsfullt, det en person förstått och varit delaktig i - med största säkerhet också är det som i efterhand tydligast dyker upp i minnet. Kanske också det som upplevts som djupt meningslöst, kan färga en minnesbild i efterhand. Det intressanta är till sist, att det inte spelar någon roll .Det en människa tycker sig ha upplevt och varit med om, det är var som verkligen skett. Oavsett hur någon annan skulle välja att skildra samma förlopp utifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0