Jävla volvo

Jag lärde mig tidigt att förakta sosse-volvon...i en släkt fylld av saabar och centerpartister som gnisslat tänderhttp://www.automotive.com/1996/12/volvo/960/reviews/index.html över samernas renbete i generationer, eftersom de är skogsbönder. (därmed inget sagt om hur jag röstar) Därefter tyckte jag att jag var duktig som lärde mig att älska den gamla silvriga jubileumsmodellen av 240...ända tills den förådde mig. Den gången motorstopp, mitt på hal isgata efter lång arbetsdag, när jag för en gångs skull handlat ingredienser för att LAGA mat åt min familj... (de tror inte jag vet hur man gör). Ringde min snälle x-man med ett fasligt humör och sade: Den bilen sätter jag mig aldrig mer i- jag lägger nycklarna i din postlåda så får du ta hand om den- och ge mig pengarna så köper jag en annan bil. (en av få gånger som jag betett mig som värsta sortens x-fru)   Jag avskyr att hantera sådant som jag inte duger till. Alla bilvetare i världen är överens om att just denna bil var ovanligt lätt att laga själv och pålitlig....JAHA!? Men jag har en inkompetenszon just där och jag duger inte till och det gör mig arg...

Förräderi- det är vad jag råkat ut för. Bilarna förråder mig. De låtsas vara så rejäla och bra....ett pålitligt transportmedel. Pha- lika bra som min kvast ungefär. Jag menar den tar jag mig ingenstans med heller....
Glad i hågen och längtandes efter att åka och handla lite matvaror idag- pigg i kroppen efter att ha fött min lilla ljuvliga dotter. Tänk att kunna röra sig igen! WOW... Nöjd över att kunna avlasta min älskade lite efter en lång arbetsdag- han kommer att laga maten eftersom jag inte ens kan göra pasta carbonara nuförtiden...

Nejdå- det är tydligten ett vanligt problem med volvobilar- att bältena är för korta för babyskydden. De har ett eget system- som man kan köpa en dyyyr stol till...men inte vill de berätta vad den kostar på hemsidan och inte har de lust att svara i telefon. Istället har de flashiga videos om hur bra det är med säkerhet och vilka fina nya modeller av bilar det finns....Skit på er!!

På NTF    N A T I O N A L F Ö R E N I N G E N   F Ö R   T R A F I K S Ä K E R H E T E N S   F R Ä M J A N D E konsuments hemsida- frågor och svar står att läsa att de bältesförlängare som finns endast är godkända för gods...däremot har vissa babyskydd möjligheter till alternativ dragning. Att byta bälte är jättedyrt.


Förräderi- det finns inget jag värnar så mycket om min frihet
Jag är som ett djur i bur för tillfället, tar mig ingenstans. Släpp inte ut mig just nu för då bits jag eller klöser ngn......Det är uteslutet att E tar min stora tunga volvo 960 på jobbet, han reser långt och den slukar mängder bensin...

Det är just nu en ganska stor risk att volvo i framtiden inte får förmånen att transportera min högfärdiga bakdel...

Kommentarer
Postat av: Lena

Problemet som både du & jag har är inte Volvo.
Hade vi bara möjlighet att köpa en sprillans sån där fin kombi och byta vartannat år skulle vi inga bilproblem ha. Det skulle bara vara total kärlek!
Blir jag rik någon gång så står Volvo högst på bilönskelistan! Just nu piper vänster bakdäck på min lilla raring. Det är väl dags att lägga ett par tusenlappar på bromsarna igen.
Men SAAB - aldrig med min fot! Eller en asiat - huvva!

2008-04-03 @ 07:43:33
Postat av: Lena

Och på tal om matlagning - du skulle se maken kämpa med mina Viktväktarkokböcker!
Eftersom han inte lärt sig laga några nya rätter de senaste 25 åren är varje recept ett nästintill oöverstigligt hinder. Han måste ju läsa innantill. Och det är mer än tre ingredienser. Igår blev det tonfiskgratäng med chilisås och vitlök. Sedan ställde han sig och kokade potatis och stekte falukorv åt sig själv...

2008-04-03 @ 07:48:40
Postat av: Anette

Jag får väl krypa till korset och bekänna:
Efter mycket svordomar, en värkande rygg och svett men inga tårar lyckades jag spänna fast babyskyddet. Men jag tar inte loss det i en handvändning och jag kan omöjligen bära runt lillan eller ha henne i det när jag gör denna avancerade tekniska insats...

Men jag är fortfarande ilskan på Volvo...

Skicka genast hit din man, han får anställning. Jag är mycket, mycket och djupt imponerad. Nuförtiden får man ju göra avdrag för hushållsnära tjänster...Har jag hört.... (huvvva)

/A

2008-04-03 @ 08:52:15
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0