Chess- yes

Min älskade, som tycks ha en ängels tålamod och en drakes uthållighet och en kvinnas intelligens...nejdå det sista var bara dumheter. Sexistiskt och uselt, jag skäms men vägrar att radera....Alltid nappar någon på sådant. Klart män är intelligenta och kloka och intuitiva, klart det handlar om människor. Det är till och med bevisat att män kan amma barn, fast det blev inte så näringsriktigt som när en mamma gjorde detsamma. Men kom igen- om alla män verkligen anstänger sig- i några eoner så kommer förmodligen evolutionen att hjälpa till.  Nu när man i Kina lyckats få till ett embryo med hjälp av två ägg, och med tanke på att alla / de flesta (?) mitrokondrier som finns i den första sammansmälta cellen- bestående av spermie och ägg, kommer från ägget....så kanske männen måste ta och sätta fart.

STOP- spårade jag inte ur bara en liten, liten aning nu?? Skulle inte detta inlägg vara en hyllning till min älskade och var slutade det...med en förfärlig skrivning om att männen borde akta sig, för kvinnorna håller på att ta över...Jag tycks ha drabbats av en insnöande bebis-mamma symbios av allvarligare slag. Så att allt till sist handlar om amning och fortplanting....Jag säger SKÄRPNING till mig och börjar om...Ursäkta alla människor i allmänhet och min älskade i synnerhet...

Min älskade som är den klokaste, snyggast och intelligentaste av alla människor...som har en ängels tålamod och kan spela ett parti korrschack i flera månader och deltar i turneringar som sträcker sig över flera år...Vann BCCA:s 100 års jubileumsturnering för internationella mästare. Det  gjorde att han vann sin andra internationella mästare titel. Återstår en att kamma hem så blir han stormästare. Just nu hejar jag på för fullt i SM 2007 för korrenspondans schack. Där förväntar jag mig att Eric vinner, vi får se.

Här är diplom och medaj från den första internationella mästartiteln. Med en t-shirt från något av de otaliga marathon han sprungit....I bakgrunden våra bokhyllor som är alldeles för få fast vi skruvat upp en variant under taklisten till och med. Så skönt att aldrig behöva ha dåligt samvete för att man "råkat" bli tvungen att köpa några böcker. För det råkar vi ut för båda 2...

PUSS

Kommentarer
Postat av: DD

Fotograf: Nike Nylander

2008-04-21 @ 20:12:38
URL: http://venture-x.nu
Postat av: Anette

Precis, det glömde jag att skriva. Nike är den förträfflige fotografen. Tur att Daddy Dear är på
vakt. Annars kan man tro att hela familjen delar upphovsrätten till fotandet :-)

2008-04-22 @ 09:39:08
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0