Vilken myra är du?

För det första har du tre ögon, det har nämligen myror. (man talar om det tredje ögat- intuitionens)
Lockas du av feromoner, som myror kommunicerar med hjälp av. (lockas du av goda dofter?)

1. Arbetsmyran
Är en i ett samhälle, bryr sig knappast om sigsjälv.
Är ofruktsam
Har ingen önskan att kommunicera om annat än det som kan vara till glädje för stackens fortlevnad.
Ser till att vårda och mata sina ägg, larver och småglin.
Drar sitt strå till stacken.
Bör inte brottas med ett TOY efter att ha druckit alkohol.

Om fler än två av ovanstående påståenden stömmer på dig, är du en arbetsmyra.
(Jag klarar mig med nöd och näppe!)


2. Drottningmodern
Men hallå lixom, jag är ju typ drottningmodern. Med svällande mage och ett hiskeligt humör. Jag skulle vilja ha ett helt gäng med stiliga starka myrkarlar som bara putsade på mig, beundrade mig och befruktade mig. Inordnar de sig inte så biter jag bara huvudet av dem. Strax står där en ny på rad och glädjs över att få bli den nya kurtisören.

Om det som stod ovan känns riktigt så är du alltså ingen arbetsmyra utan en magnifik, lat, despotisk drottningmoder.

3. Drönaren
Är du ständigt småkåt
Är du trött eller lat
Lever du efter lustprincipen
Vill du inte ta ansvar för dina barn
Är du en underdånig typ som gärna dyrkar endast en kvinna
Tror du att fysisk njutning är det viktigaste livet

Om fler än två stämmer är du en drönare. (klarar mig åter med nöd och näppe- 2 stämmer)

Det har visat sig att jag inte var någon myra alls. - Skönt!
Ja bara trodde det för att det iblad känns som om jag är liten som en myra och någon vill kliva på mig.
Men jag är det alltså inte!

Några ord på vägen;

För dig som är myra 1:
"Det räcker inte med att vara strängt upptagen - det är myrorna också. Det avgörande är: Vad är det man är strängt upptagen av?" Henry David Thoreau (1817-1862)

För dig som är myra 2:
"Gå till myran, du lätting! se hur han gör och bli vis." Bibliskt ordspråk

För dig som är myra 3:
"En playboy vill bara leka med kvinnorna och blir aldrig vuxen." Liv Ullman 1939-

Om du inte var någon myra alls:
"- Det finns saker som man måste göra, trots att det är farligt. (Jonatan) - Varför då? (Skorpan) - För annars är man ingen människa...utan bara en liten lort. (Jonatan) " Ur bröderna Lejonhjärta, Astrid Lindgred


Kommentarer
Postat av: Nike

Jag ar ingen myra, gud vad skont ^^

2007-10-05 @ 18:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0