I`m a bitch

Nog känner jag igen mig.... :-)
Gillar att vara jag...
Fast olika olika dar....
Idag...är jag en klockren häxa- en vildhäxa som vill bita någon i röven....eller sätta en blåslampa därbak åtminstone...

Hmmm... Jag är just nu inblandad i en ful historia där en skola inte förstår sitt uppdrag, en tonåring lämnas åt sig själv. Ett förslag till de lagstiftande: Om skolan nu ska styras upp utifrån ordning och reda aspekten, så kanske det behövs föräldradagar/ vård av barn eller annan ersättning till de föräldrar som behöver ansvara för undervisningen själva...Det är ju i annat fall till och med 8 år som man har sådana dagar.

Jag funderar mycket över samhällsfrågor nu...när blev det ok att säga: "eleven har inlärningssvårigheter" " Eleven har inte klarat sitt uppdrag"...utan att reflektera över hur och varför skolan borde stötta....

Skollagen är död!
Länge leve tolkningsföreträdet....
Låt oss stanna i industrialsimens skolrutiner och det lutherska andans förtryck,
På det att vi må få medborgare som vet sin plats....
(Jag är mycket ironisk, och tycker inte det jag skrivit ovan. Tvärtom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0