Vad tandläkarväder är för mig

Jag fick en bra fråga av Emeli- Margueritee...

Jag vet tyvärr inget bättre sätt att svara på kommentarer på...än att göra en själv eller skapa ett nytt inlägg. Vet någon annan?

Jo, kanske mitt nästa inlägg (grådvärgar och regn) förklarade tandläkarvädret något. För mig är tandläkarväder grått, mjölkvitt, dystert, vardagstrist, svenssontråkigt, man ser liksom inte igenom det. Samtidigt så kan det vara skönt att vila i tandläkarvädret, det kräver inget av en. Man blir anonym och kan gömma sig. Tandläkarvädrets anda är intetsägande och samtidigt fyllt av den medelmåtts-intention som vi som växte upp under 80- talet drogs med, förutom benvärmare, glitter överallt, dicso, ceriserosa (utan att skämmas), plastörhängen. Kanske vi behövde allt detta ytliga, plastiga, glittrandet för att ett sorts tandläkarväder rådde i samhället? 



Jag såg att du hade en länk till Irma, hennes syster Idde har väl sjungit en del med Winnerbäck, så vitt jag vet. 

/ Anette

Kommentarer
Postat av: Sanna

Svar: Åh, det ska jag testa. Men vilken låt menar du?

2007-11-09 @ 12:22:49
URL: http://sannakumlin.blogg.se
Postat av: Anette

Jag menar Ledinlåten som du fallit så hårt för...
Bra och fånig övning, man får aldrig glömma sig själv!
Då blir det såhär:

Vad gör jag nu för tiden?
Varför hör jag aldrig av mig?
Det var alldeles för länge sen jag sågs...

Det var de första ord jag sa,
När jag sprang på migsjälv,
Ute på stan, tidigare idag

Bor jag kvar i samma två?
Vad jobbar jag med?
Jag bubblade av frågor, jag svarade
Sen avbröt jag mej med mitt underbara le'ende

Jag skall veta att jag saknar mig
Det finns känslor som aldrig tar slut
Jag skall veta att jag inte glömt
Det finns bilder som aldrig suddas ut
Jag har vaknat mitt i natten utav tystnaden,
Och önskat att jag sov här bredvid mig igen
En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för mig

Jag lovade att ringa, det skulle bli rätt snart
Jag fick mitt nummer och min nya adress
Sen rusade jag iväg, hade bråttom förståss
För bråttom för att hinna se,
Att jag följdes min gång med en förundrad blick
Det fanns så mycket kvar att säga, men jag bara gick

Du skall veta att jag saknar mig Det finns känslor som aldrig tar slut
Du skall veta att jag inte glömt
Det finns bilder som aldrig suddas ut
Jag har suttit med vänner, på en stökig restaurang,
Och kommit på mig själv vara nån annan
En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för mig

En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för mig

Jag förstod aldrig riktigt,
Vad som hände den där gången,
Förrutom att allt blev fel
Det fanns så mycket kvar att ge,
Det fanns kärlek inom mig
Varför packade jag din väska istället för att slåss

Jag skall veta att jag saknar mig
Det finns känslor som aldrig tar slut
Jag skall veta att jag inte glömt
Det finns bilder som aldrig suddas ut

Jag skall veta att jag saknar mig
Jag skall veta att jag inte glömt
Det finns bilder som aldrig suddas ut
Jag har fått för mej att jag sett mig,
Jag har ropat mitt namn,
Jag har sprungit rakt fram mot en främmande famn

En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för mig En del av mitt hjärta
En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för mig
En del av mitt hjärta...
En del av mitt hjärta...
För mig

2007-11-09 @ 12:34:45
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se
Postat av: Sanna

Svar: Haha, klockrent ! :D

2007-11-09 @ 12:43:34
URL: http://sannakumlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0