Tandläkarväder

Idag är det tandläkarväder. Det känns. De lovade en halvmeter snö, men det bara slätregnar. Jag har tandläkarväder på insidan idag också känns det som. Fast jag vet nog ungefär vad det beror på, så det får vara. Solen går väl upp igen till sist, alternativt kan man låta sig snöa över. Ett mjukt täcke av pundersnö, det vore något att vila under.

image24image24image24image24

Plötsligt hör jag att korv, bacon och rött kött inte är nyttigt. (som om det var en nyhet...)
Forskare har nu funnit tydliga bevis på att risken för cancer ökar om man äter mycket sådant.

Fritt fram är det däremot för vilt, fisk och fågel. Det är ju glädjande. Det är sådan mat jag föredrar.
Sedan är det detta med att laga till mat i vardagens ekorrhjul- med fyra barn som bitvis är konservativa i sin matkultur.

Frysen är tack vara lilla söta pappa full av älgkött, såväl fina stekar som köttfärs. Jag antar att jag skulle kunna locka fram det husliga i mig om jag planerade för det. Kanske om vi gör en sådandär mat- planering, veckovis.

En av världens bästa filosofer, poeter, låtskrivare artister får vagga mig till ro. Lars Winnerbäcks skiva söndermarken rinner in i mina öron och värmen sprider sig. Strax har snön tinat....
Men det är ett helt annat inlägg...

/ Anette

Kommentarer
Postat av: Emelie-Margueritee

Vad är tandläkar väder ?

2007-11-09 @ 11:43:09
URL: http://www.realemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0