Köket igen...

Idag har jag bespetsat mig på att få kaklet på plats. Det är så lite som fattas.
Sedan det trååååkigaste: Att rengöra verktygen....

Imoron kan jag i så fall foga.
Och silicona.
Sedan är det så klart som det ska bli för tillfället...

Annars ska jag idag ägna mig åt att skrapa ihop en rapport. Eller åtminstoen början, skelettet, analysmodell, foskningsperspektiv- ispirationen är där den ska. I själva verket skulle jag hellre strunta i kaklet och försjunka i skrivandet. Jag börjar veta i mitt huvud vad jag vill med uppsatsen. Uppgiften är dock styrd: Att göra en fallstudie utifrån synrehabilitering. Jag har två tillfällen till praktik,denna månad, förutom det har jag tänkt mig begära ut journaler sedan personen i fråga var 0 år.

Fast kaklet: jag vill ju få det helt klart. Barnen ska slippa bo i ett renoveringskök. Idag kommer storpojkarna- skönt. Äntligen lite liv í huset. Det är i och för sig skönt ibland, att ägna sig åt ensamhet, när man är trött eller sliten. Men skönast är ändå när så många av barnen som möjligt är hemma.

Då ska jag och Adrian sticka, förmodligen ikväll. Han har blivit min handarbetspolare. Det är lite roligare då, och han gör verkligen jättefint. Snabblärd och estetisk som han är. 

Godmorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0