Blind på ögonen

Ibland vore det bra om jag var lite mer bakom flötet och blind på ögonen. Andra dagar vore det bättre om jag hade varit klokare och seende. Jag tycks ju vara på den gyllene medelvägen emellanåt också, även om jag inte är helt vanlig i alla avseenden, jag är pecis lika ovanlig som alla andra. Det är individuellt olika som någon sade :-)

Denna gång borde jag förutsett att den mjuka skivan kunde suga åt sig fukt och börja bukta under kaklet, på de ställen där den inte var riktigt fastspikad....Hm! Så nu har jag precis börjat plocka bort vissa kakelplattor. Trött efter allt lyssnande och seende och en sen trevlig kväll...Jag lade mig till sist i badet istället. Verktygen i vatten, och jag likaså.

I ett försök att bli lite mer lagom, långsam, avtrubbad, avslappnad och förnöjd med de skavanker livet bjuder mig på som jag tycker om att betrakta men gärna vill fixa...ibland alldeles i onödan....
För vad vore livet om allt bara var lagom och tråkigt och slätstruket...ja, kanske som en bal på slottet- helt underbart...

En annan dag...

Kommentarer
Postat av: E

En annan dag... och en annan vecka.
Sov gott, älskling.
:-*

2007-11-04 @ 22:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0