Julstämning

image60Idag kom Hampus och Lukas. Äntligen kan man börja känna julefrid. Jag hade liksom slutit ut det, men det visade sig att julkänslan är på väg att krypa sig på mig. Imorgon kommer Adrian och Arthur så då torde den väl sätta sig ordentligt. Pojkarna sitter just nu och ser på jorden runt på 80 dagar, spännande. Bröderna Wright dök upp exempelvis..

Igår tog jag och Eric en gran i Moliden, vi skulle hem tidigt. Men det blev mitt i natten. Mamma och pappa hade filmat lite av Lukas och Hampus julbesstyr, till sist lyckades jag faktiskt komma överens med datorn och ordna över filmerna till skivor. Hemkomna igen brände vi av filmerna. De bestod av julfirandet i moliden, ett besök på älgfarmen och Lukas Hockeymatch till Magnus. Också ringde Nike. Skönt att höra av henne. Jag brände genast en skiva med filmen av en massa snö, tama älgar, skoteråkande barn...Hampus satt på en av älgtjurarna också (med stora horn) ...så hon kan visa sin familj hur barn i Sverige burkar göra :-)

Idag klädde jag och pojkarna granen, de kompletterade med eget pynt som de tillverkade eftersom. Det blev riktigt bra med tanke på vilket hopskrap av pynt vi har. Hampus var särkilt stolt och gick och nynnade och sjöng och utbrast ungefär 10 gånger "Tänk vad glad och överaskad Eric kommer att bli, när han får se den fina granen"  varvat med ""Eric kommer nog att tappa hakan." Hampus avslutat med att göra ett alldeles särskilt julpynt till Eric....Jag fick som sagt också lite energi av detta pysslande och julentusiasmen barnen bar med sig smittade. Så nu har vi gardiner i köket igen också! Som i de värsta julfilmer så började det snöa stilla och avckert under tiden vi pyntade...

Eric är och byter ut en spel som var av fel format och han har handlat för idag och imorgon.
För mig återstår idag bara att jobba med uppsatsen och laga middag. Pojkarna ska ut en sväng och leka också förstås. Eftersom jag vänt på dygnet räknar jag kallt med att orka bra med att också sitta och skriva ikväll...

Imorgon kommer resten av familjen hem, Erics mamma ska vi bjuda på grillkorv, något hon ser fram mycket emot. Också får hon träffa pojkarna och tvärtom förstås. Det är imorgon vi firar julafton. Förhoppningsvis har Anneli möjlighet att stanna på en grillkorv och glögg.

God jul...imrogon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0