Julkalendrar och stillhet

image33Idag fixade jag och Hampus, som tänkt. Sedan sattes det upp lite advents-stakar och sådant. Det har varit så skönt att pyssla dekorera. Visst är jag jättetrött nu, men det börjar på allvar kännas som hemma i detta hus. Dessutom har jag ju installerat vår alldeles egna kökslampa, den blev pricken över i-et i köket...
Det tar nog ungefär ett år för mig att riktigt bli hemtam i ett hus, jag vet ganska väl eftersom jag bott på 9 ställen, förutom mitt föräldrahem....

Vad är ett hem förresten? Jag tycker om Khalis Gibrans ord om hus i Profeten:

"Men ni, barn av rymd, ni som känner rastlöshet i vilan, ni skall varken fångas eller tämjas. Ert hus skall inte vara ert ankare, utan en mast. Det skall inte vara en glänsande hinna som täcker ett sår, utan ett ögonlock som skyddar ögat"

Mamma och pappa kom på besök- de var också dagens hjältar.
För minsann, både jag, Eric och magnus hade missat att köpa SVT:s julkalender...den kan man ju icket vara utan...Eric och Lukas försökte på två affärer....förgäves. Men mormor och morfar klarde biffen och kvällen är räddad...

Sist ett glöggtips: Kiviks tranbärsglögg med smak av ingefära och chili...Den är BÄST, jag ska köpa upp hela lagret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0